Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role asistenta pedagoga u žáka s poruchou autistického spektra
Hlaváčková, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou asistenta pedagoga u žáků s poruchou autistického spektra. Cílem práce je odhalit specifičnost role asistenta pedagoga u žáků s poruchou autistického spektra a pojmenovat důležité aspekty této profese. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje poznatky k tématu. Je zde představena instituce asistenta pedagoga, která je začleněna do systému školského poradenského systému. Dále jsou představeny poruchy autistického spektra. Pozornost je upřena na jejich projevy v rámci školní docházky a možnosti eliminace jejich negativních dopadů. Teoreticky jsou zde pojmenovány vývojové mezníky žáků školního věku a uvedeny základní charakteristiky jednotlivých vývojových období. Praktická část seznamuje čtenáře se zkušenostmi jednotlivých asistentů pedagogů u žáků s poruchou autistického spektra. Je zde uvedena metodologie výzkumu. Výzkumný přístup je kvalitativního rázu. Data jsou sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondentkami. Analýza a interpretace dat je provedena prostřednictvím metody zakotvené teorie. V rámci práce jsou definovány charakteristické oblasti profese asistenta pedagoga. Zkoumají se obecné podobnosti a individuální rozdílnosti. Výsledkem práce je pojmenování rysů společných všem asistentkám u...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.